2008. december 16., kedd

Mézeskalács


Ha karácsony, akkor mézeskalács, főleg, ha gyerek is van a családban, ilyenkor jön a közös sütés. Hosszú évek óta először van időm ilyesmire, eddig a nagy évvégi hajrában örültem, ha beestem az asztalhoz szenteste. Most viszont belevetettük magunkat a nagyobbikommal és legyártottunk néhány mézeskalácsot.

A mézeskalács tésztához 60 dkg lisztet, 18 dkg vajat, 30 dkg mézet, 3 tojássárgáját, 3/4 tk szódabikarbónát, 3 tk fahéjat és 3 tk gyömbért összedolgoztam (géppel, természetesen), majd a tésztát egy órára a hűtőszekrénybe tettem. Ezt követően kb. 3-4 mm vastagra nyújtottam, közben alaposan lisztezni kellett a gyúródeszkát, majd kiszaggattam. 175 fokos sütőben mérettől függően 8-15 perc alatt sült ki. A tetejét a szokásos tojássárgája-citromlé-porcukorból érzésre kikevert mázzal és ezüstgyöngyökkel díszítettük. A leírt mennyiség igen tekinténlyes, készítettünk belőle egy fenyőfát, és lett belőle nagyon sok csillagocska, rénszarvas, valamint lovacska. A fenyőfa megtekinthető itt.

Nincsenek megjegyzések: